logo

Navigate forward to interact with the calendar and select a date. Press the question mark key to get the keyboard shortcuts for changing dates.

Navigate backward to interact with the calendar and select a date. Press the question mark key to get the keyboard shortcuts for changing dates.

,

Frågor och svar

Varför är det billigare att semestra med TripX?

Du får alltid det bästa möjliga marknadspriset när du bokar din resa med TripX. Vår teknik gör att vi snabbt och enkelt kan sammanföra vad som just nu har absolut lägsta pris, både när det gäller flyg och hotell. Detta ofta till unika priser som aldrig publiceras officiellt. Jämför oss gärna!

Vem äger TripX?

Det gör vi som jobbar här. Tillsammans har vi mycket lång erfarenhet från branschen, nästan 100 år faktiskt. 

Varför har ingen gjort det TripX gör förut?

Först och främst hänger det på tekniken. Det är först nu som en tillräckligt avancerad teknisk plattform finns tillgänglig. Vår plattform är mycket avancerad! De senaste årens förändring inom flyg- och hotellbranschen är också en förutsättning. Idag är de flesta flygbolag och hotell tillgängliga i realtid på ett och samma ställe. Utvecklingen av lågkostnadsflyget ger goda förutsättningar för knivskarp konkurrens och därmed låga flygpriser. Trenden är detsamma för hotellbranschen vilket möjliggör ytterst prisvärda paketresor. Behovet av denna typ av resande ökar också dramatiskt eftersom resenärerna efterfrågar flexibelt resande. Vår teknik ger dig möjlighet att samtidigt vara inne i bokningssystemen hos flyg-, hotell-, transfer- och hyrbilsbolag. Med ett knapptryck reserverar du önskade beståndsdelar.  

Hur mycket billigare är det då?

Man kan spara flera tusenlappar på en resa. Det beror självklart lite på när man reser, men våra undersökningar visar att man kan spara upp till 50% av ordinarie pris när man bokar långt i förväg.

Kan jag avboka min resa?

Vi hänvisar här till resevillkoren.  Det kan variera lite från resa till resa. Det beror helt och hållet på vad flygbolaget har för kampanjer och regler kring dessa.

Hur betalar jag min resa?

Du betalar din resa avgiftsfritt vid bokningstillfället med antingen bank-, betal – eller kreditkort, direktbetalning via Internet, Klarna Faktura (Faktura skickas elektronisk och betalas inom 14 dagar), eller avbetalning via Klarna Konto. Vid kortbetalning använder TripX sig av VISA och Mastercards säkra lösning 3Dsecure. Eventuella återbetalningar sker också till ditt kort eller ditt uppgivna konto.

Hur kan jag kontakta TripX?

Du når oss under våra öppettider på 0770 – 110 122. Vi rekommenderar dig att kontakta oss via hemsidan per e-post, då återkommer vi snarast, och du får ett skriftligt svar av oss.  Om du är ute och reser så rekommenderar vi att du använder e-post för att undvika höga telefonräkningar.

Kan jag boka resor på TripX via min resbyrå?

Nej, vi har valt att inte sälja våra resor via resebyråer. Detta för att hålla kostnaderna nere. En resebyrå kräver provisioner av reseföretagen för att marknadsföra och sälja resorna. Detta tycker vi är ett fördyrande led i kedjan för kunden.

Har ni reseledare på era resmål?

Nej det har vi inte. Anledningen är enkel, vi tror inte att den moderna resenären är villig att betala för denna service. Visste du att charterbolagen kalkylerar med nästan 100 kronor per resenär  för sin reseledarservice. TripX affärsidé är att erbjuda billiga resor och vi har därför valt att undvika alla ”onödiga” kostnader.  Om något skulle uppstå under resan kan du nå oss via e-post (rekommenderas för att inte få höga telefonkostnader). Vi erbjuder även kunderna att chatta direkt med oss via vår hemsida.

Kan jag lita på att TripX tar ansvar för mina bokningar?

Ja, absolut. TripX ställer resegaranti enligt lagen. Det är det myndigheten Kammarkollegiet som beslutar om resegarantins storlek. För att läsa mer om TripX resegaranti, klicka på denna länken.

Har du andra frågor eller funderingar är du välkommen att skriva till oss på [email protected]

Ytterligare svar på frågor som våra kunder ställer till oss hittar du under ”Frågor & Svar” högst upp på vår hemsida. Detta för att du som kund enklare och snabbare ska kunna ta reda på det du undrar över.

 

Med vänliga hälsningar,

TripX Kundservice